20110220

Jerry West'in Heykeli Dikildi

Jerry West, Staples Center'ın hemen dışına koyulan heykeliyle zaten ölümsüzleştiği NBA ve Lakers tarihinde bir de heykelle kendisine yer buldu Star Plaza'da; Magic Johnson ve Chick Hearn'ün yanında. Zaten Staples Center'ın arkasından geçen caddenin adı da Chick Hearn yanlış değilsem.

Silüetini NBA logosuna veren adam. Heykelinin açılışını All-Star haftasonunun açılışı tadında yaptı Perşembe günü.

Resmen göz yaşlarını tutamadı 72 yaşındaki West; herkese çok teşekkür etti ve onur duyduğunu söyledi. Ama eklemeden de geçemedi; bu kadar ilgi beni bi garip ediyor.

Heykeli açmadan önce söyledikleri ise şöyleydi;

"Bu benim için garip bir durum. Hayatım boyunca hayranlık duyduğum insanlar tarafından bu şekilde onurlandırılmak... Ben Lakers taraftarları için, takım arkadaşlarım için oynadım. Ne zaman Laker formasını giysem içim müthiş bir gururla dolardı."


Ama heykele dair bir şeyi beğenmedi Jerry West; heykelde gösterilen dripling pozundansa o meşhur jump shotlarından biriyle gösterilmeyi tercih edermiş.

West'in heykeli 1999 açılan Staples Center'a dikilen beşinci heykel oldu; Magic Johnson, Wayne Gretzky, Oscar De La Hoya ve Chick Hearn. Şimdi ise Jerry West. Açılışa De La Hoya ve Gretzky de katıldı. Ayrıca Lakers'ın sahibi Jerry Buss, Memphis Grizzlies'in sahibi Michael Heisley ve Miami'nin sahibi Mickey Arison da katıldı.

Bu isimlerin yanında pek çok ünlü sima daha vardı. Bill Sharman'dan Bill Walton'a James Worthy ve Pau Gasol'a kadar.

Los Angeles Lakers'ın koçluğunda tam 4 şampiyonluk yaşatan Pat Riley'nin sözleri ise Jerry West'in NBA tarihinde ne kadar büyük etkilere sahip olduğunun bir örneği gibiydi;

"Eğer Jerry Dr. Buss'ı bana 14 maçlık bir deneme imkanı vermesi için ikna etmeseydi ben şuan buralarda olamazdım.
Zira Jerry West 1980ler'deki Lakers'ı hem scout hem de GM olarak kuran, 90'larda düşse de Divac ve van Exel'le toparlanıp ardından da Kobe/Shaq ikilisini oluşturan adamdır.

Shaq;

"Biz gelmiş geçmiş en sansasyonel, en dominant ikiliyi oluşturduk. Ve bu Jerry West'in sayesindeydi."


NBA'de heykeli dikilesi çok insan sayılabilir belki. Ama pek azınınki dikilir. Jerry West onlardan biri oldu.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails