20091201

240, Messi & Ballon d'Or


Messi'den başkası olamazdı diye düşünüyorum. Sadece yetenek yada spektakülerlik yada kahramanlık, o da olmadı gol sayısı değil neticede kıstaslar. Takım genel başarısı, kazandığı kupalar ve oyuncunun bir bütün olarak kağıt üstünde/saha içinde takıma yaptığı katkıların toplamı ödülün gideceği ismi belirliyor. Böyle olunca da Messi'den başka bir seçenek kalmıyor. Aşağıda belirttiğim isimler Messi'nin takıma kattıklarıyla listede yer alan isimler. Xavi'si Iniesta'sı Eto'o'su Toure'si. Her ne kadar artık Barcelona Messi'den ziyade Xavi/Iniesta ikilisine bağımlı olsa da hatta takım genel olarak bireysel yetenekten bağımsız hale gelmiş olsa da geçen sezonki 5 kupayı kazandıran ve takımın bir bütün haline gelmesini sağlayan süreçte çoğu maçta takımı alıp götüren de Messi'dir. Sezar'ın hakkı Sezar'a olmuş. Kendisi twitter'da beklemiyordum bu kadar büyük bir fark (240) Ronaldo'ya karşı gibisinden bir laf etmiş ama katılamadım kendisine ne yalan söyliyim. Hak etti, kazandı, farkını attı.

Le classement

1. Lionel Andrès Messi: 473 points

2. Cristiano Ronaldo: 233 pts
3. Xavi: 170 pts
4. Iniesta: 149 pts
5. Samuel Eto'o 75 pts
6. Kaka: 58 pts
7. Zlatan Ibrahimovic: 50 pts
8. Wayne Rooney: 35 pts
9. Didier Drogba: 33 pts
10. Steven Gerrard: 32 pts
11. Fernando Torres: 22 pts
12. Cesc Fabregas: 13 pts
13. Edin Dzeko: 12 pts
14. Ryan Giggs: 11 pts
15. Thierry Henry: 9 pts
16. Luis Fabiano Nemanja Vidic, Iker Casillas: 8 pts
19. Diego Forlan: 7 pts
20. Yoann Gourcuff: 6 pts
21. Andreï Archavine, Julio Cesar, Frank Lampard: 5 pts
24. Maicon: 4 pts
25. Diego: 3 pts
26. David Villa, John Terry: 2 pts
28. Franck Ribéry, Yaya Touré: 1 pts
30. Karim Benzema: 0 pts

12 yorum:

tanjue dedi ki...

Belki gıcıklığındandır bilmem ama koyu bir CR'ciyim, aslında Quaresma'yı ikisinin bile önüne koyabilirdim adam olsa:) Her neyse konumuz o değil, bir CR'ci olarak söylüyorum ki yazıktır,günahtır İniesta'ya, Xavi'ye... Ah su takımları dengeleme çalışmaları yok mu!

***Bir de rica, kelime doğrulama çok mu gerekli:)

Adsız dedi ki...

Ya evet ben de gıcık oluyorum cevap yazarken o kelime doğrulamaya da hep üşeniyorum açıp kurcalayıp kapatmaya :) bi ara halledim bari :)

Ya aslında gene Iverson'daki gibi objektif olucam :) Cristiano Ronaldo'nun repertuarı çok daha geniş. Fizik üstünlüğü ortada ama Dani Alves'lik yapıp kaçınıyor temastan, bırakıyor kendini.

Öte yandan CR çalımını atar, yana çeker uzaktan sert şutunu gönderir, temastan kaçınıyo diyorum ama işine gelince Messi'nin yerde kaldığı pozisyonlarda üç kişinin arasından geçirir gider topu. Messi de yapıyor da sert müdahalelerde zorlanıyor.

Daha bir sürü repertuar gösterebilirim CR adına ama işte takımı sürüklemek, oynadığın kulübü bir bütün haline getirmek, "ben"cillikten sıyrılmak.. Bunlar çok önemli artılar Messi için.

Bir de tek başına oyuncu performansı baz alınmıyor ballon d'Or'da diye biliyorum, işte kupaydı şampiyonluktu vs. Ha ama Xavi ve Iniesta böyle baktığımızda ciddi haksızlığa kurban gittiler ama onların da şanssızlığı Messi :)

E hadi çok uzattım, şu kelime doğrulamayı kapatmaya bakim ben :)

tanjue dedi ki...

Messi - CR konusu benim için sadece 1-2 cümleyle açıklanabilir bir durum...

CR bir futbol makinesi ,daha doğrusu bir skor makinesi olarak yetiştirildi. Messi'yse Barça altyapısında, iyi futbolun en çok teşvik edildiği yerde yetişti... Uzun lafın kısası, bencil CR bir skor makinesi , Messi bir futbol sanatçısı...

Ve son olarak Pellegrini büyük bir hatayla onu çıkarmasa,Real bir gol bulurdu bir şekilde. Ve bir Valencia'lı olarak istediğimi alabilirdim, nihahaha:)

Adsız dedi ki...

Ehehe CR'den çok Valencia etkisi var galiba =P

Çok doğru dedin, yetiştiriliş şekilleri çok farklı. Dolayısıyla bu da CR'yi bireysel yetiştiriliş tarzından dolayı daha (çok doğru olucak mı emin değilim ama) "komple" yapıyor. Hücum çeşitliliği anlamında.

Messi ise "takım"la beraber yürüyor. Belki evet özellikle bu seneye kadar takımı yürüten de oydu ama arkasında bi Keita bi Toure olmasaydı, yani fizik eksikliğini gidericek güçler, o zaman takımı bu kadar başarıya götüremeyebilirdi.

İkisini de severim ama "iyi çocuk" mizacı dolayısıyla Messi'yi daha cici buluyorum :) Gerçi CR'nin ntvspor röportajındaki hallerini görünce biraz daha ısındım tavırlarına ama bakalım, belki Kaka'nın yanında oynayınca iyice sever hale gelirim :))

Ya Ronaldo kalmalıydı sahada, özellikle Barça kapandıktan sonra Kaka'nın maestroluğuyla pozisyon üretebilecek tek kişiydi çünkü Madrid Barça stratejisi içinde. Olmadı Pellegrini :)

Bu arada kalkmış mı kelime doğrulama? Düzelttim ama işliyo mu :)

tanjue dedi ki...

Öncelikle kelime doğrulama kalkmış:)

Komplelik konusunda sana katılıyorum sonuna kadar ama seni Valencialı olmaya davet ediyorum:) Bizde de silva var iyi çocuk, temiz yüzlü falan:) Kendini beğenmiş istersen Villa ve Vicente iyidir bu konuda:) fakir ama gururlu edebiyatı da yapabiliyoruz bu aralar mesela:)

Adsız dedi ki...

Ben bir 2001-2002 insanı olarak Aimar'lı Valencia'lıydım :D

Ama severim hala daha, Atletico Madrid ve Valencia İspanya'da "semaptizan"ı olduğum takımlardır :D Ama Barçalıyız icabında =P

tanjue dedi ki...

Taraftar kaybettığımızın farkındaydım ama bu acı oldu:) Madri'din baklılarını(atletico) boşver sen en iyisi Valencia'dır. Ve biliyorum Aimar'ı satmak aptallıktı:) Sonrasında hala sürünüyor olsa da oyleydi.

Adsız dedi ki...

Aimar gitti, şampiyonluk bitti :P

Küçükken yazı turayla şampiyonlar ligi yapardım, bi kere Valencia namağlup şampiyon olmuştu :)

Barça yolunu bırakmam ama birinci Kempes döneminin sonrasındaki düşüşten o kadar güzel toparlanan bir takıma da saygı ve sevgi duymadan edemem :)

Villa'yı değil de Baraja'yla Banega'yı alim ben :)

tanjue dedi ki...

Banega adamımdır, çok severim tamam da:) Yaşlı Kurt Baraja'yı nabacan ya:) BU arada profiline göre bir bayan olduğunu varsayarak sana, hafif manyak demek istiyorum,izninle:) Çocukluğunda yazı turayla Ş.L mi düzenlerdin:D:D

Adsız dedi ki...

Evet, karşı cinstenim ve bu yüzden sanırım manyak demene karşı çıkamicam :))

Böyle takımları yazardım, hatta hiç unutmam Midtjylland'ı bile koyardım listeye, 32 takım, sonra onları 3 gol üstünden maç yaptırırdım :D

tanjue dedi ki...

Ben de bilezlerle falan oynardım da senin farkın kız olman:) Bir de o yaşta Midtjylland'ı o lısteye alman. He tabi bir de bu takımın adını özenli bir şekilde yazmaya çalışıyor olman var:)

Adsız dedi ki...

Aaa o zaten ayrı bi derya bide tabi telaffuz etmeye çalışışlarım vardı ki aman diyim, hatırladıkça karnıma ağrı giriyo :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails