20100410

El Clasico || Stoitchkov ve Cruijff'a Göre

Mademki Barcelona bu blog'un takımlarından birisi, o zaman El Clasico öncesi yanlı postlarda bulunmanın da bir sakıncası olmasa gerek :)

Hristo Stoichkov ve Johann Cruijff. İki Barcelonalı büyük. Elbette ki El Clasico öncesi kendilerine mikrofon uzatmışlar ve açıklamaları olmuş; ikisinin de genel kanısı Barcelona'nın kazanacağı yönünde. Cruijff Barcelona'daki konumu gereği biraz daha orta yollu konuşmuş ama istekleri ve objektif olamayışları ortada :)

Cruijff'un Barce TV'ye yaptığı açıklama;

Barcelona her zamanki baskıyla oynayacak. Madrid ise döktükleri paranın artık hakkını vermek zorunda. Barcelona'nın bu konudaki şansı çok büyük; yeteneklerini kendi içinden çıkartıyor. Bu oyuncu almaktan çok farklıdır.

Maçın sonucu ligin kaderini çizmeyecek. Barça kazanıp 3 puanlık bir fark yakalasa bile hala daha toplamamız gereken 18 puan olacak ortada. Ve en küçük bir hatanın getireceği beraberlik bile çok büyük sıkıntı doğurabilir.

Messi'nin maçın x-factor'ı olup olmayacağı sorulduğunda ise;

Messi'nin yetenekleri tartışılmaz ancak takım her zaman onbir kişiden oluşur ve her biri ayrı ayrı önemlidir. Herkes kendi görevini yaptığında Messi de kendi işini yapabiliyor. Asıl o zaman takımın gerçek gücü ortaya çıkıyor.

Stoichkov'dan bahsetmenin alemi yok heralde?
Cruijff Barcelona'sının demirbaşı,
1991-1994'ün efsanelerinden.

Hristo Stoichkov da en büyük başarılarını yaşadığı takımla ilgili bikaç açıklamada bulunmuş;

20 sene önce Johann beni arayıp "seni çok beğeniyorum ve bir gün Barcelona'da oynayacaksın" demişti. Öyle de oldu, o gün benim için çok özeldi.

Johann babam gibimdir, dostumdur. Yaptığı spora bu kadar çok katkı yapabilmiş, kendinden bu kadar çok şey verebilmiş ender kişilerdendir. Onunla birlikte tam 5 yıl çalıştım ve her maçta oynadım; benim için efsaneden çok daha fazlasıdır Cruijff.

Oyuncuları kıyaslamayı sevmiyorum, çok zor bişey bu. Çünkü her oyuncu kendi döneminindir. Cruijff kendi zamanında, ben kendi jenerasyonumla ve Messi de şimdi oynuyor. Mükemmel oynuyor fakat diğer oyuncular da bu kulüp için çok önemli; Barcelona'yı tek bir kişiden ibaretmiş gibi göremezsiniz. İşte bu yüzden bu takım dünyanın şuanki en büyük takımı.

Maçla ilgili olaraksa şunlara değinmiş;

Maça gelirsek, Madrid'in üzerindeki baskının daha fazla olacağını düşünüyorum. Böyle maçlarda ev sahibi ekipte daha büyük bir baskı olur. Çünkü mutlak surette kazanması beklenir.

Barcelona'da bu istek bir davranışa dönüşmüş durumda; içerde yada deplasmanda, Barça bu mantaliteyi her şekilde sağlayabiliyor. Ve bu Madrid'te yok. İşte en büyük fark bu.

İşte böyle. Artık dört saatten kısa bir süre kaldı El Clasico'nun başlamasına ve dananın kuyruğu büyük ihtimalle kopacak.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails