20100708

2010 Tour de France || Stage 1: Rotterdam > Brüksel

Daha o mini Paris-Roubaix etabındaki arnavut kaldırımlara gelmeden peloton ilk büyük kazasını henüz birinci etapta yaşadı. Aslında prologue'la beraber ikinci etap oluyor ama prologue etabının da bir bireysel zamana karşı olduğunu düşünecek olursak peloton canavarının vuku bulduğu ilk etap buydu. 


Lampre'li Petacchi ise tıpkı geçtiğimiz ay İsviçre Turu'nda başardığı gibi bu etapta da oldukça büyük sayılabilecek bir kazadan kurtulmayı başardı ve sonuca ulaştı. Yarıştan sonra yaptığı konuşmada kendisine ne kadar güvendiğini anlayabiliyordunuz. Cavendish ki en büyük en önemli sprinterlerin başında gelir, onun için kurduğu cümleden öz güven fışkırıyordu;


"Harika bir etaptı, mükemmel bir sprint yaptım. Mark Cavendish sonlarda yanımda olsaydı bile beni geçebileceğini sanmıyorum; çünkü en iyi sprintlerimden biriydi."

İlk büyük kaza yarışın bitimine 2km kala yaşandı. Rabobank'tan Oscar Freire, Mark Cavendish ile Cervelo takımından bir bisikletçi arasında kalınca pelotonun neredeyse en önünde kaza oldu ve ardından da kaos oluştu. Bu da pelotonun temposunu bozdu ve kazadan sakınabilen Petacchi için çok ciddi bir şans doğurdu.

Çok daha büyük bir kaza ise son kilometre içinde gerçekleşti ve Michael Rogers'tan klasman lideri Cancellara'ya pek çok genel klasman iddialısı yarışçı kazaya karıştı. Ama son kilometre içinde koruma altında oldukları bölgede gerçekleştiğinden, kazaya karışan tüm bisikletçiler Petacchi ile aynı süreyle derecelendirdiler. Böyle olunca da Cancellera sarı mayosunu korumayı başardı.

Geçen senenin şampiyonu Contador da kazaya karıştı, sonrasında Vinokourov'un taşıyıcılığıyla fiinish'e ulaştı. Cadel Evands, Lance, Schleck kardeşler ve Christian Vande Velde sakatlıktan kurtulan diğer önemli isimlerdi ve ikinci etaba, yani bir çeşit Liege-Bastogne-Liege etabı olan, tırmanışlarla dolu etaba sağlıklı olarak gitmeyi başardılar. 

Etap, prologue'un aksine güneşli bir günde Rotterdam'dan Brüksel'e doğru başladı ve tahmin edilenin çok üzerinde bir seyirci vardı; 195 yarışçının da aynı anda harekete başladığı, peloton canavarının bir kerede yola koyulduğu o ana prologue etabına tanıklık eden yarım milyonluk seyirciden çok daha fazla bir katılım vardı. Kalabalığın coşkusu Brüksel'e doğru iyice arttı. Zaten Belçika'nın bisiklet kültürü oldukça sağlamdır.

Lars Boom'un eşliğinde Euskatel ve Quick Step'ten birer bisikletçi henüz ilk kilometrelerde kaçışa başladı. Bu üçlü pelotonla farkı bir ara yedi dakikaya kadar açtı çünkü irili ufaklı pek çok kaza yaşandı ana grupta. Özellikle bir köpeğin bir anda pelotonun ortasına dalmasıyla Ivan Basso ve David Millar ağır hasar aldılar tempo anlamında. 

30km kala peloton farkı oldukça indirdi ve Wynant diğer ikiliyi bırakarak tempo yapmaya başladı. Pelotondan ataklar sıklaşmaya başlamıştı ve Wynant yakalanmaya pek niyetli gözükmüyordu. Ana gruptan kopup gelen Katusha'lı Moldova şampiyonu Wynants'a eşlik etmeye başladı ve bu sefer ikili olarak yeni bir kaçış başlattılar 25km kala. 

Fark 16 saniyeden yarım dakikaya kadar fırlayınca Garmin-Transitions pelotonun temposunu yüklendi ama Columbia treni varken Garmin'in lokomotifliği çok uzun sürmedi ve Columbialılar farkı tekrardan indirmeyi başardı kaçan grupla. 

8km kala kaçan grup yakalandı ve bu sefer pelotonun önünde Milram, Garmin, Lampre  ve Cervelo takımları arasında pozisyon yarışı başladı. Her takımın domestiği kaptanları için en uygun rüzgar alanını, en rahat sürüşü sağlamak için kapışmaya başladı. Bu RadioShack'in takım çalışmasını hiç beğenmedim, bir türlü istedikleri pozisyonları alamadılar.

3km kala yukarıda bahsettiğim ataklar ve kazalar geldi. Lampre, Columbia trenini çok güzel dağıttı ve Petacchi'nin 2003'ten bu yana ki ilk etap galibiyeti için çalışmaya başladı. Cavendish için de çalışmalar başlayacaktı ki Mark, takım arkadaşı Freire'nin bisikletiyle olan teker mesafesini bir anlık dalgınla kaçırdı ve pelotonun ön kısmında büyük bir kazaya neden oldu. 

Kaos sırasında Garmin takımı aradan sıyrılıp Farrar'i sprint finish'ine yetiştirmeye çalıştı ama Farrar'ın bisikletiyle ilgili yaşadığı problem sonucu etabı sprint'e yetişemeden bitirmek zorunda kaldı. Renshaw ve Hushovd -ki özellikle Hushovd, yeşil mayo için- Petacchi'yi kovalamayı bırakmadılar ama Petacchi de etabı bırakmadı. 

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails