20100323

Huzur İçinde Yat Büyük İnsan

Pek çok kişi farkında televizyonda, sağda solda başkanlığı zamanı hani nerdeyse insanın düşmanına söylemeyeceği sözleri Özhan Canaydın için söyleyen insanların şimdi ağıtlar içinde olduğunun. İkiyüzlülülerin yine meydana çıktığının pek çok kişi farkında.

Özhan Canaydın, Galatasaraylılığı adam gibi yaşamaya başladığım dönemlerin başkanıydı. Evet, küçüktüm ama görüyordum başkanlık konusunda, daha doğrusu yöneticilik konusunda hep birşeyleri yanlış götürdüğünü. Ne olduğunu çözemiyordum ama vardı bir eksiklik.

Ama umrumda değildi fazla, çünkü Galatasaraylılığı yaşamaya, sarı kırmızının heyecanını duymaya başlamıştım ve o çökmüş, sislenmiş suratta, o buğulanmış seste benzer bir heyecanı seziyordum. Çocukluk işte, objektif bakamıyordum işlere. O ortak duyguyu hissetmiştim ya bir kere, çok önemliydi Özhan Canaydın benim için.

Büyüdükçe anladım aslında o küçücük anın, o kısacık cümlelerin bana sporseverliği, sporu sevmeyi bir şekilde gösterdiğini. Galatasaray kaybettiğinde gazete okuyabilmeyi, Hoijdoonk'un frikiklerine ağzım açık bakakalabilmeyi, Tomas ve Servet'i kabullenmeyi, Emre'nin Fener'e gitmesini affedebilmeyi.. Kısacası sporu takdir edebilmeyi ilk kez ondan gördüğümü fark ettim büyüdükçe. Ve bir tek o BAŞKAN'dan gördüğümü fark ettim büyüdükçe.

O yüzden, şapkalarınızı çıkartın ve bu çok çektirdiğinizi insana samimiyetsiz methiyeler düzmeyi bırakın. Sadece insanlığına saygı duyun, taraftarlığına hayran kalın yeter onun için.

Kaçınız hatırladı 2.5 senedir?
Kaçınız hatırladı şampiyonluğu göremicek dendiği halde dayandığını?

Ve şimdi kim umursadı Seyrantepe'yi göremiyeceğini?

Evet, hayal ettiği gibi bir başkan olamadı. Büyük bir başkan olamadı. Ama üç dönem üst üste seçilmesinin bir nedeni vardı; çok, çok büyük bir insandı.

Diyorum ya, 10-12 yaşında küçücük kızdım. Galatasaray dergisine böyle kocaman fotoğrafı falan koyulduğunda "çok çalışıyor bu başkan Galatasaray için, amma yorgun gözleri" derdim kendi kendime. Ve hiçbir zaman da bundan şüphem olmadı. Her zaman en iyisini istedi takımı için. Her zaman pek çok şeyin üstünde tuttu takımını. Ve hiçbir zaman saygısını esirgemedi başka takımlardan.

Kendi hesabıma teşekkür ederim Özhan Başkan, sporseverliği öğrettiğin için.
Ve Galatasaray'ı belki de en çok sen sevdiğin için.

Huzur içinde yat güzel insan.

Not: Galatasaray resmî sitesinden de anlamlı bir taziye beklerdim. Kuru bir vefat haberi ve sabır dileğinin ötesinde bir anma isterdim.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails