20090822

Iverson Nereye?


Bu sefer kaynak çok sağlam. Iverson'ın Twitter sayfasından okudum. Miami, New York ve Charlotte ciddi şekilde ilgileniyormuş Iverson'la. Perşembe günüydü sanırım. Sırt sakatlığı ilerleyen yaşını da ardına alarak epey hasar verdi AI'a.

Ama o, Twitter'da dediği gibi, dönmeye hazırlanıyor;
"geri geldiğimde Georgetown'dan yeni çıkmış gibi olacağım"

Free Agent oluşu, sakatlığından kurtulması ve yeni bir takımla anlaşacak olması Iverson'ı ve beni çok heycanlandırıyor. İdolümdür, forma koleksiyonum vardır, plaketi vs'si vs'si. Bu yüzden en az Iverson kadar heyecanlıyım desem abartı olmaz.

Hatta duyduğu mutluluğu şöyle dile getirmiş Twitter'da;
" '96 Draft gecesinden beri hiç bu kadar hevesli olmamıştım. O gece nereye gideceğimi biliyordum, şimdiyse bilmek istiyorum."

Ama şöyle de büyük bi sorun var, Iverson tartışma götürmez bir şekilde en kötü sezonunu geçirdi. Buna rağmen Miami, NY yada Bobcats teklif götürür mü? Adı geçen diğer iki kulüp LA Clippers ve Memphis ise daha uzak gözüküyorlar bence. Hatta Bobcats bile zor, Miami bana daha yakın geliyor.

Adı geçen takımlardan önde geleni kuşkusuz ki Charlotte. Bunun en ve tek büyük sebebi de Larry Brown. Fakat takım kimyasına zarar vericek ölçülerde süre kısıtlamaları getirilmesi gerekecek eğer Iverson gelirse. Ray Felton, Raja Bell ve D.J. Hadi bu rotasyon işi, gerek olursa Larry Brown bi ayar çekecektir mutlaka. Ancak bir diğer problem var, o da para. Evet Larry Brown ve evet Michael Jordan var işin içinde ama Iverson gibi bi oyuncuya da "uygun" bir miktar teklif etmek dalga geçmek gibi olur. Bunu neden mi söylüyorum? Çünkü Denver ve Detroit'ten $21.14 milyonluk kontratlardan alan Iverson +10 yıllık bir tecrübeye sahip ve Bobcats'in bu statüdeki bir oyuncuya (herhangi bir oyuncu değil ama Bobcats'in hali vakti ortada) verebileceği ücret ligin en düşük miktarı olacaktır, yani $1.306 milyon. Bu yüzden Bob Johnson'ın ya başı ya da cebi yanacak.

Bir de Larry Brown'a kulak verelim;
"Geçen sene onun için çok zordu. Gerek sürekli eleştirilen performansı gerekse sakatlıklarıyla cehennem gibi bir yıl geçirdi. Ama benimle bir sorunu yok ve pek çok şey konusunda konuştuk Allen'la. Benimle oynadığı zamanları, en iyisine oynadığı zamanlardı. Tekrardan onun koçu olmak ister miyim? Kesinlikle!"

Peki ya New York cephesi? Starbury, Steve Francis gibi salary cap + çürütme facialarını biliyoruz Knicks'in. Ben Iverson'ın NY'u seçeciğini sanmıyorum zaten. AI'la ilgili bu yarışta da Knicks'in pek ön sıralarda yer alabileceğini de düşünmüyorum. Zaten Knicks'in amacı 2010'a salary cap açmak, bu yüzden Iverson gibi bir oyuncuya verebileceği paranın kontratı ancak bir yılla sınırlı kalabilir. Sonrasında ise roll-on. 2010 harika bir off-season'a gebe. Ah bi bilseniz kimler FA oluyor. Bunu da yazıcam. Çok güzel olucak önümüzdeki yaz.

Pat Riley cephesinde ise işler tamamen ekonomik. Miami Iverson yarışında önde gözükse de takımın lüks vergisi aşmış gitmiş durumda. Eğer Iverson'ı alacak olurlarsa sunacakları teklifle takımın lüks vergisi ikiye katlanacak. Ancak ve ancak Udonis Haslem'in bitmekte olan $7 milyonluk kontratının feshedilmesiyle açılacak boşluk sayesinde Iverson'a senelik $4 milyon teklif edilebilir ki bu da verilebileceğin maksimumu. Çünkü bu sezon her takım (haliyle Miami de dahil) 2010 yılı için cap boşaltmaya çalışıyor. Haslem formülü sayesinde Iverson da kabul ettiği takdirde hem salary cap'ten yenmemiş olur hem de AI kadroya katılmış olur. Olur mu olur.

Eğer söz paraya gelirse en şanslı takım Memphis olacaktır. Cap'in oldukça altındalar ve Bobcats'ten de Miami'den daha yüksek bir para teklif edebilecek durumdalar. Gerçi Miami'nin durumu Pat Riley'nin lüks vergisi ile Haslem'den birini gözden çıkarmasına bağlı ama şu durumda Memphis para konusunda en şanslı taraf. Fakat Iverson'ın kararı en önemlisi.

İşte Twitter'dan yakaladığım birkaç sözü;
"Sessizce kaybolup gideceğimi sanıyorsanız bir kez daha düşünün! Yeni sezona hazırlanıyorum. NY, Miami ve Charlotte'dan da telefon bekliyorum."
"Yeniden şekle giriyorum, koşuyorum, ağırlık çalışması yapıyorum. Hangi takıma gidersem gideyim şampiyonluk yolunda elimden gelen herşeyi yapıcam. Beni kim kaparsa, mutlu olacak."
"Hakkımdaki bazı şüphelerden ve söylentilerden haberdarım. Ama bu lafları çıkartanlar unutmasınlar ki yenilmedim ve sevenlerime sadık kalacağım."

Henüz nerde oynayacağı belli değil ama oynayacak. Yeni sezonda Answer'ı izleyebileceğiz. Buraya da bahsettiğim istatistik widget'ını koyuyorum, bakalım neler yapacak.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails